петък, 2 ноември 2012 г.

"Ин-Ян" Духовното ми събуждане.


Бог ние е дал
възможност
да избираме!
               Тодор Миков






"Ин-Ян" Духовното ми събуждане.

Винаги съм се замислял: Има ли разлика между събуждането и духовното събуждане? По принцип самото събуждане е като път Дао за излизане от съня, който е психично състояние на тялото и колкото по-вече се събуждаме, толкова по-вече съзнаваме болката и тъмнината, които умишлено сме скрили в нашата психика. Когато светлината Ян на нашата съзнателност освети болката Ин, всичко, което сме сътворили около нея, със цел да се защитаваме от нея, започва да се разпада. на пух и прах. Възможно е и Духовното пробуждане да е подобно на това. Когато спя, съзнанието ми също спи и се чувствам несъзнателен, сякаш съм  вцепенен, защото не чувствам, не чувам и почти нищо не виждам... Когато обаче започна да се пробуждам, ме полазват тръпки, причинени от дълго потисканата болка, емоции и мисли, който започват да изплуват на повърхността на съзнателния ми ум. Добре, че Бог ми е дал възможността да имам избор: или да се съпротивлявам на този процес на психична детоксикация с усилието да заравям болката в своята психика, или  да се изправям пред изпитанията - награда на това психично приключение в дълбините на своята същност…. Самото пробуждане е излизане от хипнотизиращия автоматизъм на обусловените реакции на моето тяло по време на сън и от вцепенеността на моето съзнание, което характеризира разбирането ми за себе си. Може би Духовното ми пробуждане ще започне след физическата ми смърт т.е. след като съм излязъл от живота и душата ми ще продължи на автопилот! По този въпрос никой нищо не може да каже, защото до тогава, все още не сме се събудили за осъзнаването, че вътре в нас някой наблюдава целият ни жизнен път на Земята и този някой сме самите ние! Така, че докато не преминем през преживяването на този вътрешен център, на вътрешния ни наблюдател, ще продължим да сме в жизнения поток на Земята и обусловено поведение от типа стимул-реакция. За това, когато се пробуждаме, ни събужда болката и отчаянието за който няма болкоуспокоителна хипноза за живота, който сме водили до този момент... А какво ще бъде след това? Не знам! Но в едно съм сигурен, че там ще е по различно от тук и може би отново ще ни боли, но поне ще се чувстваме свободни - извън материалния живот!

                                                                        Тодор Миков
                                                                                                                            

Няма коментари:

Публикуване на коментар