четвъртък, 27 септември 2012 г.

За цената на парите.

РАЗУМНОТО БОРАВЕНЕ С 
ПАРИТЕ - Е ПЪТЯ КЪМ 
СЪВЪРШЕННСТВО НА
ЧОВЕШКАТА ДУША И 
ЛЮБОВТА Й КЪМ СВЕТА!
                                      Тодор Миков






РАЗГОВОР С БОГА
/ Девети разговор /

ЗА ЦЕНАТА НА ПАРИТЕ

-Добре ли си? - попита ме Той и Се настани удобно на дивана. 
-Да! - усмихнах се аз, защото бях свикнал с неговото присъствие и какво ли щях да правя, ако Него Го НЯМАШЕ ...
-АЗ, ВИНАГИ СЪМ ДО ТЕБ! - Прочете мислите ми Той и също Се УСМИХНА с характерната си божественна усмивка, която стопляше сърцето и душата ми. Чувствах се спокойно и комфортно ... - Какво мислиш за вчерашният ни разговор? Виждам промяна в теб и това е чудесно.
-Така е! Найстина се промених - особенно, когато прозрях цената на парите /в добрия смисъл на думата/ и прочетох други статии за тях и ...
-И увлечението ти по Даолизма! - останах изненадан - Разбираш ли, Аз намирам всевъзможни начини за да отговоря на твоите въпроси, преди още ти да си Ми ги задал: "Хайде, давай сега. Питай ме нещо. Каквото и да е. Аз ще съумея да те упътя как да намериш отговора. Ще използвам цялата Вселена, за да го сторя. Така че бъди нащрек. * Но наблюдавай и * Слушай... Думите на следващата песен, която чуеш. Информацията в следващата статия, която прочетеш. Историята в следващия филм, който гледаш. Случайно промълвените думи на следващия човек, когото срещнеш. Или шепота на следващата река, следващия океан, следващия бриз, които погалят ухото ти... Всичките тези средства са Мои, всичките тези пътища са отворени за Мен. Ще ти говоря, ако ще слушаш. Ще дойда при теб, ако ме поканиш. Тогава ще ти покажа, че винаги съм бил тук"- /Нийл Доналд Уолш - духовен водач и учител/.
-Да! Така е! И никога не съм се съмнявал в Теб, защото ...
-Защото - прекъсна ме Той - "Аз Съм Онова, Което Съм - както многократно съм ви казвал. Не съществува нищо, което някога съм бил и съм спрял да бъда. Както не съществува нищо, което някога ще бъда и което не съм сега. Не мога да стана нещо, което не съм сега, нито пък мога да не бъда нещо, което някога съм бил. Тъй е било в началото, тъй е сега и тъй ще бъде вечно, во веки веков, един свят без край" /Нийл Доналд Уолш/. Така, че всичко което е писано и информацията която получаваш е от Мен и тя достига по невероятни /за теб/ и всевъзможни пътища. 
-Неведоми са Твойте Пътища Боже! - съгласих се аз и бях сигурен, че Неговата Информация идва още от древността чрез философските учения на древните и сегашни философи и духовни водачи ...
-Проумя ли вече Мисълта Ми? - Той Беше Благоразположен към мен и аз Го чувствах, като РОДЕН БАЩА ...
-Да! Ти си Мой Син, както и ЦЯЛОТО ЧОВЕЧЕСТВО, което СЪМ СЪЗДАЛ! а сега Искам да продължиш мисълта си за: Дао /Пътя/ на парите от твоя гледна точка? Ще успееш ли?
-Да! Ще се постарая, въпреки земният ми и ограничен разум.
-О, не се притеснявай! - усмихна се Той.
-Естественно ще ползвам /понякога/ и чужди мисли ...
-В кавички! Както често обичаш да се изразяваш! - засмя се Той.
-Да! Защото не обичам да плагиатствам /плагиатство - кражба на чужд литературен или научен труд , мисли , идеи и представянето им като свои/. 
-Нормално е! Ти си изключително честен и искрен човек!
-Старая се да съм такъв и ако някога или някъде съм пропуснал да "плагиатствам", съм го направил по недоглеждане или пропускане, но в никакъв случай НЕ СЪМ ГО НАПРАВИЛ НАРОЧНО и ако някои се  е почувства засегнат ПРЕДВАРИТЕЛНО МУ СЕ ИЗВИНЯВАМ! 
-ЕСТЕСТВЕННО, осъзнатата грешка е простима! Нататък?
-Ако човек подходи СЪЗНАТЕЛНО и с Любов към паричната ценностна система, ще бъде основна база,   предпоставка, за ДУХОВНОТО РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕЧЕСТВОТО! Ако аз, например под ходя по разумен начин към парите ЩЕ СЕ ИЗДИГНА /така мисля/ на по високо духовно ниво, което е от жизнено важно значение за мен! Защото, ако успея да се самоусъвършенствам в това направление ЩЕ СИ ПОМОГНА ДА ОБИЧАМ И ДА УВАЖАВАМ ОЩЕ ПО-ВЕЧЕ своите близки, обществото и стойността на парите. Понеже осъзнавам ограниченото си разсъждение, се доверявам  на Теб, за да мога да сравнявам моята философия с Твоята и по такъв начин да извлека най-доброто и най-полезното, не само за себе си, а и за останалите от ежедневните ми проблеми, свързани с: парите, професията и собствеността, като това ще ми даде възможност да получа много по-вече и  нови знания в областта на езотериката /Езотеризъм (от гр. ἐσωτερικός т.е "вътрешен" или вътрешно познание) в най-общ смисъл се назовава всяка религиозна или окултна норма, забраняваща разкриването на дадено тайно познание за изворите на вярата или някакво учение пред непосветени/, /също така: Езотеризмът в различните му прояви: окултизъм, херметизъм, тайни общества, неоплатонизъм, гностицизъм, алхимия, християнска кабала, парапсихология, теософия, от много векове е заклеймяван от ортодоксалната християнска църква. Въпреки мерките, предприемани от църквата срещу него, той продължава да се развива и процъфтява успоредно с християнството и се е проявявал в течение на изминалите 20 века в теологията, философията и най-видимо в литературата и в изкуството/. Сигурен съм, че само С ТЕБ ЩЕ УСПЕЯ ДА ПРОУМЕЯ СВЕТА ПО ДОБРЕ ОТ ВСЯКОГА И ПО ЦЯЛОСТНО! Понеже споменах за езотериката, искам още малко да поразсъждавам: Основите на езотеричното познание са положени преди около 6000 години от Хермес Трисмегист /Хермес Трисмегист (гръцки Ερμής ο Τρισμέγιστος, Хермес Триждивеликия; латински Mercurius ter Maximus) е синкретизъм на гръцкия бог Хермес и египетския Тот. В елинистичния Египет на бога Хермес бил даден като епитет гръцкото име на Тот. Той бил идентифициран и с Енох. Други подобни обединени богове са Серап и Херманубис. Хермес Трисмегист може също да бъде обяснен по начина на Юхемерист като "мъж, който е бил син на Бог", а в кабалистичната традиция, която била наследена от Ренесанса, такъв персонаж е бил съвременен на Мойсей, съобщаващ на редица познавачи паралелна мъдрост./ гласи: “Каквото е вън, това е и вътре.”/ в Древен Египет. До нас са достигнали седем основни принципа, върху които е основано неговото учение: “Вселената е ментална”, “Както е горе, така е и долу и както е долу, така е и горе.”, “Нищо не е в покой, всичко се движи, всичко вибрира.” “Всичко е двойствено, всяко нещо притежава два полюса. Противоположностите са еднакви по своята природа, но са различни по степента на вибрациите си.”, “Всичко тече навътре и навън, всяко нещо има своите приливи и отливи; люлеенето на махалото присъства във всяко нещо.”, “Всяка причина има свое следствие и всяко следствие има своя причина. Случайността не е нищо друго освен името на закона, който не е познат" и “Всяко нещо притежава своя мъжка и женска част". Тяхното дълбоко разбиране и прилагане във всички сфери на живота е ключът към Мъдростта. И ако се спра на древният духовен принцип на Хермес Трисмегист: “Нищо не е в покой, всичко се движи, всичко вибрира.” - мога да си направя следния извод: Личността на човека може би се изразява в начинът му по които се отнася към притежаваните материални блага. Също така отношението му към любовта към хората, отговорността му към тях /и към себе си/ и от страха към неизвестното, чиито последици не могат да се предвидят. Ако аз, например: не се отнасям с уважение към собствените си постижения или не уважавам успехите на другите около мен, как бих могъл да се издигна на по-високо ниво на разбиране в името на човешките ми добродетели, трупани през годините и мирогледът ми към света за нещо по-добро? Нима моят егоизъм ще направи света по-добър? Едва ли, защото, ако е така: ТОВА ЩЕ Е ПОРЕДНАТА ГОЛЯМА ИЛЮЗИЯ НА СОБСТВЕНАТА МИ САМОЗАБЛУДА /Той, отново се усмихна и поклати одобрително с глава/! Ясно осъзнавам, че: моят духовен подход към парите, като материален израз на постижение/я/ е да го правя с необходимото съзнателно желание към себе си и към близките ми хора е пътя към реализацията на собствената ми дарба да спомагам /да съм полезен/ в общото дело за свободата, мира и красотата на света! Това би трябвало да бъде Дао-то /Дао или тао в Таоизма и Конфуцианството, и въобще в китайската философия е концепция, която се превежда буквално като "път", "пътека", "маршрут", а понякога по-свободно като "доктрина" и "принцип" и се използва философски за да означи фундаменталната или истинска природа на света. Това е активна и холистична концепция, която не е статична или атомична (за ралика от западната онтология и философия)/ или ПЪТЯ на парите за благоденствието на хората по земята! Всичко друго е илюзия или високомерно лицемерие!  "Парите дават свобода!"е казал някога Достоевски /Фьодор Михайлович Достоевски (1821 — 1881) е руски писател и публицист, чиито творби се характеризират със силна морална насоченост. Най-известни негови творби са романите му "Братя Карамазови" и "Престъпление и наказание"./, но много е важно: за каква "свобода" става на въпрос, защото: Съществува и "СВОБОДИЯ" /РАЗПУСНАТОСТ/. Така, че /по отношение на парите/ много зависи от човека, дали той ще се превърне в носител на светлина и свобода или обратно! В това е идеята /целта/ на скритият езотеричен смисъл, които така или иначе е заложен в непрекъснатия поток на паричната система - взимането и даването са енергия, която предава положителни или отрицателни вибрации на всеки с когото влизаме в контакт, а божията цел е: Дао-то на парите, като средство за общуване да носи благоденствие и благополучие на човечеството! Тази максима /афоризъм, поговорка, мисъл, мъдра мисъл или сентенция/ ще има своя положителен заряд винаги, когато боравим с парите /с любов/ и чрез тях излъчваме позитивната енергия. Парите могат да се превърнат в едно мощно средство за лечение на човечеството и неговата природа в хармония с по-високи енергийни вибрации и положителни ефекти. В интерес на истината е, че човечеството, постоянно е изложено на всевъзможни енергийни модели, който се пренасят чрез парите като мощно средство и тези модели оказват върху нас своето влияние /позитивно или негативно/. Ако човек се поразмисли малко - същността на парите е неутрална и зависи само от начинът по които ние ги използваме, като им придаваме едно или друго качество - разпръскваме светлина или мрак /в зависимост от това дали ги харчим с любов, съзнание и отговорност, когато се включваме в потока им, или ги прахосваме безотговорно и без мислено. Не е важно количеството на притежаваните от нас пари - важното е в смисъла: за какво сме ги похарчили или приели, дали те са ни донесли щастието и любовта с нашите близки и приятели, чиято излъчваща енергия е по-силна от тази с която сме ги прахосали без чувство. Цяло изкуство е човек да борави с парите с любов, като предпоставка за доброто му общуване с останалия свят! Именно Любовта към парите и притежаваните от нас вещи са най-доброто средство да се чувстваме по-близки и по-свързани с останалите! ТОВА НЕ Е ЛИ НАЙ-ГОЛЯМОТО БОГАТСТВО НА ЧОВЕКА ДА ОБИЧА БЛИЖНИЯТ СИ СЪС ВСИЧКИ СРЕДСТВА НА КОЙТО ТОЙ Е СПОСОБЕН И ПРИТЕЖАВА? ТОВА Е ПЪТЯ НА ДУХОВНОТО НИ ИЗРАСТВАНЕ И ЕДИНСТВЕН ПЪТ НА ЧОВЕШКАТА ДУША КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО!
-Да! Добре си осъзнал:"ДАО-то НА ПАРИТЕ"! Добър ученик си! До нови срещи! - тръгна си Той, усмихнат ...
-Благодаря Ти! До нови срещи ... - излизайки от медитацията си се чувствах окрилен от прозрението си за добруването на човечеството чрез любовта. 

                                                                          Тодор Миков



Няма коментари:

Публикуване на коментар